02.10.2024
Безоплатна медична допомога при інфаркті міокарда надається у 78 лікарнях країни, за договором із НСЗУ в межах пакету “Медична допомога при гострому інфаркті міокарда”. Тож незалежно від місця реєстрації чи статусу, пацієнт може розраховувати на всі необхідні діагностичні обстеження та лікування.
Інфаркт міокарда - це небезпечний для життя патологічний стан, який розвивається через гостре порушення коронарного кровообігу.
Серед факторів, що підвищують ризики розвитку інфаркту міокарда - хвороби серцево-судинної системи, цукровий діабет, схильність до тромбозу, високий рівень холестерину в крові, атеросклероз, ожиріння, гіпертонія, шкідливі звичка та малорухливий спосіб життя.
Як розпізнати симптоми інфаркту:
Людина з підозрою на інфаркт потребує термінової медичної допомоги. Несвоєчасне отримання медичної допомоги викликає незворотні зміни в серцевому м’язі та може спричинити зупинку серця.
Якщо у людини є ознаки інфаркту, то першочергово необхідно зателефонувати 103, описавши оператору симптоми. У такому випадку бригада екстреної медичної допомоги одразу доставить постраждалого з підозрою на інфаркт у той найближчий медзаклад, що має договір з НСЗУ на лікування інфаркту. Наголошуємо, що під час надання екстреної медичної допомоги місце реєстрації та проживання значення не мають. Пацієнт з підозрою на інфаркт отримує усю необхідну екстрену діагностику безоплатно, а в разі підтвердження діагнозу - повний спектр медичної допомоги.Своєчасна медична допомога та дотримання маршруту пацієнта з інфарктом підвищує шанси на повноцінне одужання.
Медична допомога при інфаркті є безоплатною за Програмою медичних гарантій. Тому вимагання у внутрішньо переміщеної особи, що екстрено потрапила до лікарні, електронного направлення, оплати благодійних внесків чи окремих обстежень - неправомірні.
Безоплатні послуги з лікування гострого інфаркту міокарда, які отримує пацієнт:
Більше про перелік послуг – на сайті НСЗУ nszu.gov.ua, в розділі Громадянам / Безоплатні послуги в Програмі медичних гарантій 2024 / Пріоритетні стаціонарні послуги. Або за посиланням: https://cutt.ly/EemHHHEL.
Як переконатися, що пацієнта доставили в лікарню, де лікують інфаркт міокарда:
Як поскаржитись у випадках неправомірного вимагання коштів
Якщо внутрішньо переміщеній особі пропонували придбати ліки власним коштом, оплатити послуги, які покриває Програма медичних гарантій, здійснити благодійний внесок - це є порушенням прав пацієнта та умов договору НСЗУ з медичним закладом. У такому випадку пацієнту або особі, яка супроводжує, потрібно подати звернення щодо порушення:
Програма медичних гарантій забезпечує усім українцям однаковий безоплатний перелік та доступ до медичних послуг, незалежно від наявності статусу внутрішньо переміщеної особи. Більше про безоплатні медичні послуги, які можна отримати за Програмою медичних гарантій, в електронному посібнику «Гід по Програмі медичних гарантій для пацієнта 2024». Завантажити посібник можна за посиланням.
далі
01.10.2024
Безоплатна медична допомога при інфаркті міокарда надається у 78 лікарнях країни, за договором із НСЗУ в межах пакету “Медична допомога при гострому інфаркті міокарда”. Тож незалежно від місця реєстрації чи статусу, пацієнт може розраховувати на всі необхідні діагностичні обстеження та лікування.
Інфаркт міокарда - це небезпечний для життя патологічний стан, який розвивається через гостре порушення коронарного кровообігу.
Серед факторів, що підвищують ризики розвитку інфаркту міокарда - хвороби серцево-судинної системи, цукровий діабет, схильність до тромбозу, високий рівень холестерину в крові, атеросклероз, ожиріння, гіпертонія, шкідливі звичка та малорухливий спосіб життя.
Як розпізнати симптоми інфаркту:
різкий біль, печіння в грудях;
нерівномірне серцебиття;
відчуття здавлювання за грудиною;
поширення болю на нижню щелепу, шию, плечі, руки;
задишка;
нудота;
запаморочення;
сильна слабкість;
холодний піт.
Людина з підозрою на інфаркт потребує термінової медичної допомоги. Несвоєчасне отримання медичної допомоги викликає незворотні зміни в серцевому м’язі та може спричинити зупинку серця.
Якщо у людини є ознаки інфаркту, то першочергово необхідно зателефонувати 103, описавши оператору симптоми. У такому випадку бригада екстреної медичної допомоги одразу доставить постраждалого з підозрою на інфаркт у той найближчий медзаклад, що має договір з НСЗУ на лікування інфаркту. Наголошуємо, що під час надання екстреної медичної допомоги місце реєстрації та проживання значення не мають. Пацієнт з підозрою на інфаркт отримує усю необхідну екстрену діагностику безоплатно, а в разі підтвердження діагнозу - повний спектр медичної допомоги. Своєчасна медична допомога та дотримання маршруту пацієнта з інфарктом підвищує шанси на повноцінне одужання.
Медична допомога при інфаркті є безоплатною за Програмою медичних гарантій. Тому вимагання у внутрішньо переміщеної особи, що екстрено потрапила до лікарні, електронного направлення, оплати благодійних внесків чи окремих обстежень - неправомірні.
Безоплатні послуги з лікування гострого інфаркту міокарда, які отримує пацієнт:
Первинний огляд, оцінка загального стану та життєво важливих функцій.
Екстрене визначення основних біохімічних показників і специфічних кардіологічних тестів крові для підтвердження пошкодження міокарда, диференціальної діагностики та динамічного спостереження.
Проведення лабораторних досліджень у цілодобовому режимі у закладі, зокрема: клінічний аналіз крові; біохімічний аналіз крові; коагуляційний гемостаз; глюкоза; кількісне визначення маркерів ушкодження міокарда та ін.
Проведення інструментальних досліджень у цілодобовому режимі, зокрема: ангіографічне дослідження коронарних судин; електрокардіографія; ехокардіографія; рентген грудної клітки тощо.
Проведення екстрених катетеризацій коронарних артерій серця та відновлення максимально можливого кровотоку.
Знеболення та анестезіологічне забезпечення на всіх етапах діагностики та лікування.
Проведення термінових консультацій лікарями інших спеціальностей.
Забезпечення лікарськими засобами, зокрема, рентгенконтрастними засобами та медичними виробами для коронарографії, ангіопластики та стентування, а також лікарськими засобами, визначеними Національним переліком основних лікарських засобів, необхідними медичними виробами та витратними матеріалами.
Надання послуг з реабілітації в гострому реабілітаційному періоді.
Харчування в умовах стаціонару.
Більше про перелік послуг – на сайті НСЗУ nszu.gov.ua, в розділі Громадянам / Безоплатні послуги в Програмі медичних гарантій 2024 / Пріоритетні стаціонарні послуги. Або за посиланням: https://cutt.ly/EemHHHEL.
Як переконатися, що пацієнта доставили в лікарню, де лікують інфаркт міокарда:
Зателефонувати до контакт-центру НСЗУ 16-77, де підкажуть, які медичні заклади, що мають договір з НСЗУ на лікування інфаркту, знаходяться поруч.
На сайті НСЗУ за допомогою аналітичної панелі/дашборду “Укладені договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій”. Оберіть зліва у полі фільтрів область, населений пункт та “Групу послуг” - 6 “Медична допомога при гострому інфаркті міокарда”. Карта покаже найближчі лікарні, які діагностують і лікують інфаркт. Перейти до дашборду можна за посиланням: https://cutt.ly/SevDHJea
Як поскаржитись у випадках неправомірного вимагання коштів
Якщо внутрішньо переміщеній особі пропонували придбати ліки власним коштом, оплатити послуги, які покриває Програма медичних гарантій, здійснити благодійний внесок - це є порушенням прав пацієнта та умов договору НСЗУ з медичним закладом. У такому випадку пацієнту або особі, яка супроводжує, потрібно подати звернення щодо порушення:
зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77
оформити через електронну форму на сайті НСЗУ: оберіть в меню зверху розділ “Громадянам”, далі - “Зворотній зв’язок. Тут ви можете залишати свої запитання, зауваження, пропозиції, заяви та скарги”. Або перейдіть за посиланням: https://cutt.ly/5eb9XKbN
Програма медичних гарантій забезпечує усім українцям однаковий безоплатний перелік та доступ до медичних послуг, незалежно від наявності статусу внутрішньо переміщеної особи. Більше про безоплатні медичні послуги, які можна отримати за Програмою медичних гарантій, в електронному посібнику «Гід по Програмі медичних гарантій для пацієнта 2024». Завантажити посібник можна за посиланням.
далі
24.09.2024
В кабінеті мамолога обстеження проводиться на ультрасучасному цифровому мамографі останнього покоління Selenia компанії Hologic. В основі роботи цього унікального обладнання функціонує нова система 3Dimensions™, яка розроблена для надання якісних 3D зображень та більш комфортної мамографії для пацієнтів. Чіткі зображення та інтелектуальні технології, що використовуються у цифровому мамографі, спрощують виявлення інвазійного раку (при якому клітини, що мутували, намагаються якнайдалі прорости за межі враженого органу) незалежно від віку або щільності молочної залози.
Жінки, дівчата – наша уважність до себе та свого тіла – запорука нашого ж здоров’я! Мамографія безпечна для здоров’я жінки, а ось її діагностична цінність дуже висока.
далі
23.09.2024
Стреси, недосипання, негативні спогади, переїзди, втрата і розлука з близькими, кризові ситуації через війну впливають на психічне здоров’я. Все це часто супроводжує внутрішньо переміщених осіб. Зволікання із отримання кваліфікованої допомоги погіршує психічне самопочуття та впливає на здоров’я безпосередньо.
Внутрішньо переміщені особи можуть безоплатно отримати допомогу щодо психічного здоров’я. Вона покривається Програмою медичних гарантій.
До кого звернутися щодо психічного здоров’я?
З питаннями щодо психічного здоров’я можна звернутися у першу чергу до сімейного лікаря, терапевта або педіатра для дитини, з яким укладено декларацію. Нині майже 12 тисяч лікарів первинної медичної допомоги пройшли навчання за програмою ВООЗ mhGAP і надають базову психічну допомогу. Ці лікарі працюють в закладах, які мають договір із Національною службою здоров’я України на пакет “Супровід і лікування дорослих та дітей з психічними розладами на первинному рівні медичної допомоги”.
То ж до лікаря слід звернутися, якщо є такі симптоми:
• відчуття тривоги, нервування, напруженості;
• перепади настрою: від апатії до збудженості;
• проблеми з пам’яттю;
• порушення сну і харчової поведінки;
• постійні дратівливість, роздратованості і злість;
• панічні атаки, нав’язливі думки;
• гостра реакція на стрес;
• нездатність концентрувати увагу;
• слухові або зорові галюцинації;
• та інші, які знижують якість життя.
Опишіть лікарю, що свій стан. Лікар, за згоди пацієнта, проведе скринінг на наявність розладів психіки та поведінки та за потреби надасть допомогу при неускладнених симптомах. Або, у разі потреби, перенаправить до лікаря спеціалізованої медичної допомоги – психолога, психотерапевта або психіатра.
Також пацієнти можуть звернутися до лікаря-психіатра без направлення.
Яку допомогу може надати сімейний лікар?
За результатами скринінгу сімейний лікар може призначити обстеження і лікування, яке включатиме:
• направлення на лабораторні та інструментальні дослідження, щоб діагностувати або виключити психічні чи неврологічні розлади, пов’язані з фізичним здоров’ям;
• направлення до психіатра для діагностики, встановлення діагнозу та для надання рекомендацій з лікування (за згодою пацієнта);
• першу психологічну допомогу – не тільки пацієнтові, а й членам родини, які доглядають за ним;
• застосування психосоціальних (психоосвіти, роботи з психосоціальними стресогенними чинниками, сприяння участі у повсякденній діяльності та інше), а також фармакологічних та поведінкових втручань.
• складання плану ведення та лікування пацієнта/пацієнтки з виявленими та встановленими раніше розладами в межах компетенції сімейного лікаря;
• моніторинг лікування та контроль за виконанням плану спостереження та лікування;
• забезпечення супроводу пацієнтів із психічними чи неврологічними розладами;
• за відсутності позитивної динаміки у стані пацієнта/пацієнтки – направлення до психіатра, психолога, психотерапевта, психофізіолога, нарколога, невролога (залежно від діагнозу та стану пацієнтів), взаємодія з цими лікарями тощо.
Як знайти медичний заклад, де можна отримати допомогу щодо психічного здоров’я?
1. зателефонувати до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77. Оберіть з’єднання з оператором та запитайте, де є найближчі заклади з фахівцями, які надають допомогу щодо психічного здоров’я. Запишіть контакти і телефони, які продиктує оператор;
2. або знайдіть самостійно заклади з договором із НСЗУ за допомогою онлайн-карти на дашборді “Надавачі медичної допомоги за напрямом “Психологічна та психіатрична допомога”, де зібрані всі надавачі за цим напрямом. Оберіть зліва у полі фільтрів область, населений пункт, рівень медичної допомоги (первинна, амбулаторна чи стаціонарна) та оберіть спеціалізацію лікаря. На карті залишаться медзаклади з телефонами і адресами, які відповідають введеним фільтрам. Перейти до дашборду можна за посиланням: https://cutt.ly/qevuu6VQ.
Програма медичних гарантій забезпечує усім українцям однаковий безоплатний перелік та доступ до медичних послуг, незалежно від наявності статусу внутрішньо переміщеної особи. Більше про безоплатні медичні послуги, які можна отримати за Програмою медичних гарантій, в електронному посібнику «Гід по Програмі медичних гарантій для пацієнта 2024». Завантажити посібник можна за посиланням.
далі
23.09.2024
Дбати про своє здоров’я важливо всім й усюди незалежно від місця проживання: постійного чи тимчасового. Особливо гостре це питання для пацієнтів зі статусом внутрішньо переміщених осіб, які мають хронічні захворювання або стани, і потребують регулярного прийому ліків.
Внутрішньо переміщені особи можуть отримати ліки безоплатно або з частковою доплатою, скориставшись програмою реімбурсації «Доступні ліки», що входить до Програми медичних гарантій.
Реімбурсація – це повне або часткове відшкодування аптечним закладам вартості лікарських засобів або медичних виробів, що були відпущені пацієнту на підставі е-рецепта, за рахунок коштів Програми медичних гарантій. Механізм відшкодування вартості ліків поширюється на найпоширеніші хронічні захворювання. При цьому, ці захворювання ефективно лікуються на амбулаторному рівні.
Які ліки можна отримати безоплатно чи з частковою доплатою?
До програми реімбурсації включені ліки з доведеною ефективністю. На сьогодні «Доступни ліки» охоплюють понад 500 торгових назв за такими напрямами:
для лікування серцево-судинних захворювань (зокрема, профілактика інсультів та інфарктів)
лікування цукрового і нецукрового діабету, діабету 2 типу
препарати інсуліну
медичні вироби для визначення рівня глюкози в крові (тест-смужки)
проти хронічних хвороб нижніх дихальних шляхів (астма)
проти розладів поведінки і психіки, епілепсії
для лікування хвороби Паркінсона
імуносупресивні препарати для лікування осіб у посттрансплантаційному періоді
опіоїдні анальгетики (знеболювальні для паліативних пацієнтів з онкологією)
Знайти весь перелік препаратів, що входять до програми реімбурсації, можна в Реєстрі лікарських засобів і медвиробів тут.
Для отримання лікарських засобів за програмою реімбурсації потрібен електронний рецепт. Як і в кого його отримати, розповідаємо далі.
Звернутися до лікаря
Запишіться на прийом до лікаря, який надає первинну медичну допомогу – сімейного лікаря, терапевта або педіатра. На підставі оцінки стану здоров’я та медичних показань лікар скерує вас до лікаря-спеціаліста і/або видасть е-рецепт.
Залежно від виду захворювання, маршрут пацієнта буде різнитися:
при серцево-судинних захворюваннях, цукровому діабеті 2 типу, бронхіальній астмі – необхідно звернутися до сімейного лікаря, терапевта або педіатра;
для отримання препаратів інсуліну або лікування нецукрового діабету – до ендокринолога
для лікування розладів психіки та поведінки – до психіатра
для лікування епілепсії – до психіатра або невролога
при хворобі Паркінсона – до невролога
імуносупресивні препарати для лікування осіб у посттрансплантаційному періоді – трансплант-координатор.
щоб отримати опіоїдні анальгетики – до сімейного або лікуючого лікаря.
Отримати е-рецепт
На прийомі лікар-спеціаліст створить план лікування в електронній системі охорони здоров’я і випише перший е-рецепт. Пацієнту прийде смс з 16-значним кодом, яке на телефон пацієнта надійде з електронної системи охорони здоров´я. Якщо телефону немає – лікар може роздрукувати інформаційну довідку з кодом.
Зверніть увагу: на підставі створеного плану лікування наступні е-рецепти може виписувати лікар первинної медичної допомоги: сімейний лікар, терапевт чи педіатр. Щодо імуносупресивних препаратів – рецепт завжди створює лише трансплант-координатор.
Термін дії е-рецепта складає 30 днів. Щоб отримати ліки наступного разу, необхідне буде повторно звернутися до лікаря: особисто або за телефоном.
Отримати ліки у найближчій аптеці, що працює за програмою реімбурсації
Завітати до аптеки, що має договір з НСЗУ, назвати працівнику 16-значний код рецепту та отримати ліки безоплатно чи з частковою доплатою.
Як знайти аптеку, що бере участь у програмі реімбурсації?
такі аптеки чи аптечні пункти можна впізнати візуально за наліпкою на дверях: «Тут є «Доступні ліки».
зателефонуйте до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77. Оператор підкаже, де найближча аптека, яка має договір із НСЗУ, відпускає ліки за необхідним напрямком.
знайдіть найближчу аптеку з договором із НСЗУ через дашборд на сайті НСЗУ «Електронна карта місць відпуску лікарських засобів за еРецептом». У меню зліва оберіть ваш населений пункт, а у фільтрі «Програма е-рецепту» потрібний напрямок програми реімбурсації. Дашборд покаже аптеки, які відповідають вашому запиту, з адресами та телефоном. Радимо попередньо зателефонувати в аптеку та уточнити, чи є потрібний лікарський засіб в наявності. Перейти до дашборду можна за посиланням: https://cutt.ly/bevliJaj
скористатися можливістю замовлення «Доступних ліків» Укрпоштою. Для цього потрібно зателефонувати до контакт-центру Укрпошти за номером 0 800 300 545 та керуючись підказкам у голосовому меню зв’язатися з фахівцем. Але замовленню та доставці не підлягають наркотичні препарати та інсуліни. Інструкція, як замовити ліки Укрпоштою тут: https://bit.ly/3Wf5N6R
знайти аптеку через чат-бот «Спитай Гриця» https://t.me/SpytaiGrytsia_bot . Слідуйте за вказівками чат-боту і він вкаже, де найближча аптека.
Програма медичних гарантій забезпечує усім українцям однаковий безоплатний перелік та доступ до медичних послуг, незалежно від наявності статусу внутрішньо переміщеної особи. Більше про безоплатні медичні послуги, які можна отримати за Програмою медичних гарантій, в електронному посібнику «Гід по Програмі медичних гарантій для пацієнта 2024». Завантажити посібник можна за посиланням.
далі
17.09.2024
Чат-бот з вакцинації розробила громадська спілка "Коаліція за вакцинацію" в рамках проєкту USAID "Розбудова стійкої системи громадського здоров’я", аби вакцинуватися українцям стало ще легше та зручніше.
Громадяни мають змогу отримати актуальну інформацію про вакцинацію та відповіді на свої питання у чат-боті з вакцинації.
ГС "Коаліція за вакцинацію" розробила онлайн сервіс — чат-бот з вакцинації https://vaccine.org.ua/chat/.
Цей інструмент, яким зручно користуватися з мобільного телефону, інформує про:
У чат-боті дізнатися більше про кожну з вакцинокерованих хвороб, зокрема про правець, дифтерію та кашлюк. Також бот надає можливість:
Уже зараз чат-бот може розрахувати графік щеплень за датою народження людини. Надалі його функціонал планується розширити таким чином, щоб з його допомогою можна було записатись на вакцинацію, зв’язатись зі своїм лікарем.
Нагадуємо, що 1 серпня в Україні, за рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, розпочався додатковий раунд з вакцинації дітей та ревакцинації дорослих проти дифтерії, правця та кашлюку, який триватиме до кінця 2024 р.
Детальніше про кампанію на сайті МОЗ за посиланням: https://moz.gov.ua/uk/dodatkovij-raund-z-imunizaciyi-proti-difteriyi-ta-pravcya-yak-pereviriti-svij-vakcinalnij-status-i-otrimati-sheplennya-bezoplatno .